Saturday, January 24, 2009

kantoii..

Lepas masing2 mencekik dan mengenyang kan perut sndiri di cafe..kelas beransur2 kurang hadirin nya yg dah sememang sikit tuh..biasalah arini sabtu..memang ramai yg bajet 'Mak Mertua' tu x dtglah jengah ktorang kat kelas,nak2 plak esok lusa dan ari seterusnye ktorang akan bercuti..so adelah yg nak blk kg la,apela..so tggal lah berape kerat jer kat dlm kelas nih..
Sedang aku ,suhana,linda dan kak shimah sibuk nengok email kesan pemakaian coli baru yg x berbasuh..dan ktorang pun sibuk mempertikaikan kesahihan email tu..dgn suara yg riuh rendah ktorang..tetiba 'Mak Mertua' dgn tudung ijau..bju dan suar putih membukak pintu kelas..aku dan yg lain2 terkesima..x terkata ape..tp aku pasti dlm ati bebudak kelas yg tggal berapa ketul tu sure terdetik.."alamak...!!..
Dan sesi soal jawab dan soal siasat antara mak mertua dan ktorang pon bermula.."Mane yg lain..?!!"..terkulat2 muka masing2..ape nak cover nih..ktorang pon jwb jerlah buat syarat..yelah xkan x cover langsung member2 lain yg dah ntah kemana tu.."g makan kot.." jawab ktorang yg dlm suara buat2 berani dlm ketakutan sebenarnye..Muka 'Mak Mertua' dah berubah dan sorang pon x berani nak pandang muka 'Mak Mertua' yg tengah menyinga tuh..termasuklah ketua kelas yg slame nih cukup berani ngan 'Mak mertua'.Mmg slame ni pon 'Mak Mertua' x ckp byk bila ketua kelas kami nih bersuara.Mardhiah pon tetiba masuk ke kelas..ntah dr mana lah minah tuh..dan aku pasti dia mesti menarik nafas lega sbb masih ader kat kelas..Yg best tuh 'Mak Mertua' yg slame nih amat teliti dlm pemakaian Mardhiah..x amik port langsung bju dan suar Mardhiah..walaupun Mardhiah pakai jeans..benda yg amat 'Mak Mertua' allergic..terutama kalo Mardhiah pakai..kalo org lain pakai dia x amik port sgt..Nmpak sgt 'Mak Mertua' dah di pre occupied dgn attendance sheet yg ade kat tgn dia tu.yg buat kantoi tu nama Mc D yg sememangnye xdtg tuh..ditulis dua kali plak kat dlm attendance sheet tu..aku pon x tau mangkuk mane plak punye keje tu..kalo nak coverline pon bijak lah sket..dah pulak tu name org tak dtg yg ditulis dua kali oleh hamba Allah yg aku x tau sape tu di sain dgn sain yg berbeza keduanya dan id number pon lain..!!korang nmpak x ke'sengal'an nye?..aku mmg dah x terkata ape..begitu jugak bebudak lain..semua seolah2 kalo bleh nak msk dlm monitor komputer masing2..Lepas 'Mak Mertua' tgk ktorang sume x dpt memberi jwpan yg seperti di kehendaki..dia pon blah..smbil berkata"next time no more ok..!!" ape maksudnye tu?Ahh..biarlah ape pon..yg pasti kantoi ttp kantoi..dan ktorang dah kantoi..

4 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. hihihi.. hari ini aku gembira skali ..
    mana taknya.. mak mertua tidak pon dapat mencemar aku kali ini walau aku pakai seluar jean..
    hahahaha... sesungguhnya dia begitu marah dan memberi perhatian pada perkara yang pertama kalinya dia patut ambil peduli .. huhuhu ...
    syoklaa.. tp malas nak dgr dia membebel next week .. busann!!!

    ReplyDelete
  3. waha.ha.ha aku no comment coz budak baik gitu.. dok je tas kerusi mcm tikus mondok buat muka takut lagi tak bersalah..ka.ka.kaa woo hangin Mak Mertua tu..

    ReplyDelete
  4. to pelangi:at last dia sedar ade bnda lain yg dia patut lebih amik tau dari suar jeans ko or bju ko yg seksi la..ape la..bla bla bla.

    to linda:nmpak mcm angin mak mertua tu tp aku ade sket perasaan pelik la bila dia bg kta blk awal smlm..aku rasa makcik tu skizo kot..kuikui

    ReplyDelete