Tuesday, January 27, 2009

agenda sblm raya cina

25hb January aku dan Jamal ad kenduri kawin ex school mate dia kat dewan perdana felda..yg bestnya ayah x dpt aku hubungi dr pg..memula x pick up call..pastu aku try lg langsung off fon..nak tau nape aku sibuk call ayah padahal aku tau dah tentu ayah aku pandai jaga diri sendiri..?sbb ayah membawa pergi kenariperak..so cmner aku nk g kenduri kawin???tp xpe..kete mak aku ade.so x kesah sgt lah..Jamal pun smpai kul 1pm..agak cantik dah timing utk ke kenduri kawin..bila perut agak2 kosong separuh penuh..by the time sampai bleh terus mkn.tetiba ade satu masalah "Kasut kat dlm kete!!"


Aku pun cuba membuka almari kasut kat dpn dgn harapan ade kasut lain utk aku pakai..baru aku sedar dah sampai masa utk aku beli kasut bru sbb yg lain suma hampeh utk dipakai.." Inilah akibatnye kalo x jaga kasut"gerutu aku dlm ati ,mana taknye sume heels aku dah seasoned akibat simpan kat dpn..at last aku pon bwk jugak lah sepasang heels yg separuh nyawa..dia jer yg layak utk aku pakai, yg lain tuh dah kene hukum buang.Di dlm kete jamal memberi suggestion.." Ape kata kta g beli kasut dulu"..umm bernas..tp aku tgk jam dah kul 1.30pm..kul bpe nak smpai kenduri.."Tak nak lah..nanti smpai lambat plak g kenduri"..aku menolak.."Ala..sy belanja..nak x?",...wow..menarik jugak suggestion tuh..yg sebenarnye si Jamal yg sibuk nak bli kasut yg dia tgk ngn Md Noor smlm..tp kalo org nak blanja aku beli kasut ape salah nye kan??




ini adalah Jamal..org yg bertanggung jawab menjebak kan diri aku ke Parkson sewaktu nak g kenduri kawin ari ahad yg lepas..


aku yg kegembiraan nk g bli kasut baru


..wow..P.A.R.K.S.O.N..



jamal sedang memilih sepatu idaman..sape kate laki x terpengaruh ngn tanda "less 20 %"


..sape nih?..kaki saper?..adakah kaki aku?..adakah ni kasut yg aku beli?..utk jwpannya..tunggguuu...




ini lah kasut yg dibeli..xnmpak jelas yehh?ala..xyah lah..


..kitorang dh smpai kenduri..kul 3ptg..heheh mkn time..



setelah membeli keperluan utk ke kenduri,...(hehe yg sebenarnye lepas kenduri pon bleh pegi..),ktorang pon meneruskan perjalanan ke dewan perdana felda..its makan time..!!






..jemput mkn..
...ni hidangan yg bakal dijamah oleh aku..

lepas perut ktorang kenyang..dan berjumpa ngan pengantin dan mak pengantin ktorang pon meneruskan perjalanan..kemana?tungguu....tp sblm tuh aku nak mntak opinion korang or sape2 lah yg baca entry aku nih..atau anggap jerlah aku just mengeluarkan pendapat dan kemusykilan aku,patut x kalo door gift ke,bunga telo ke atau ape2 lah yg tuan rumah majlis kawin tu nak bg..dia cuma bagi kat org yg salam or hulur hadiah@duit jer?..aku xtau lah motif dia sebenarnya nak jimat ker..atau even kalu husband and wife dua2 hulur duit pon dia tetap bg satu gift ke atau ape..tp pada aku..gift tu berkat pada org yg sudi hadir ke majlis..sebab tu org dulu2 bg telo..tp skang dah tuka..nak bg bekas kaca lah seramik la..kristal lah..ape2 je lah..tp bila benda tuh harga nye dah mahal,tuan rumah dh jd save bajet plak,dah jadi berjimat sgt smpai salah sorang jer yg dapat berkat tu?..aku agak kecik ati lah kat org yg jenis camnih..anyway tu hak dia nak bg kat sape pon..aku tau aku sepatutnya bersyukur tp..ni hanya luahan hati dan opinion..anyone cares to share?..u re most welcome..








































1 comment:

  1. First of all.. waah Si Zirah dan bakal suami nya lah..comel-comel..

    Perh kejot aku nengok high hill ko warna silver tu nyah..memang mengancam, kenapa tak beli yg silver tu?

    Lastly in my opinion mmg tuan rumah tu save bajet pun, tak baik pilih-pilih org utk bg door gift..kecit hati tetamu..

    p/s : Wei this Thursday still holiday, don't u ever-ever come to IJN wokey..

    ReplyDelete