Friday, January 23, 2009

kad kawin..

Jamal pon smpai dgn membawa contoh artwork kad kawin aku yg dah difinalize oleh dilla..designer kad kawin ku..um yg tunang ku punya agak simple tp cantik dan solid dgn colour dan shading coklat..aku punya pon cntik..mcm yg aku nak kale putih pink..tp..ade sesuatu yg kurang dan xkena..Aku pon tunjuk cntoh kad kawin tu kat mak dan ayah aku..Bila tgk mak aku pon ckp.."Sape yg pilih kale pink dan design ni..?"..aku terpinga2.."Bkn mama ke yg pilih aritu"..aku tanye..mmg aritu dilla dah bagi contoh2 artwork utk dipilih dan aku rasa aku xsilap,mmg mak aku yg pilih design tu..tup2 arini dia tanye plak sape yg pilih..musykil aku seraya aku pon jawab.."Mama lah pilih aritu kan?",mak aku jawab"Mama tgk susunan ayat ngn map jer..design mama x tgk pon"...sudah!!..dgn slambe jer mak aku jwb..Mak aku nak design mcm Jamal punyer..kale plak gold..tp lepas aku telek2 kad yg kale pink tu..cntik jugak..sudahnye aku pon tepon Safura suruh dia bg idea mlm2 buta tu jugak,nasib dia x tdo lg.

Lepas dpt mms contoh kad kawin aku tu..sms dr dia pun tiba berbunyi"Cntik la dol kad kawin ko..serious cntik..nape ko x suka ker?..fuhh..lega aku Safura suka design kd pink tu..so aku pon nekad teruskan design yg tu cuma light kan sket pink tu..aku pon tido dgn ati yg tenang..

Esoknye...

Cik Linda dtg lmbat..aku dpt tau dia mempunyai boypren baru..siot pompuan nih!dia dh beli Nikon D60 SLR yg diidam2kan tu..patutla tdo lmbat mlm td..sah2 dok bega cik NIK tu mlm td..urmm aku pon tunjuk kat dia design kad kawin aku dgn konfidentnye.."Linda..cntik x design kad kawin aku..?"..dia bleh jwb ape.."Mcm kad beday party jer.."dgn slambe nyer dan tanpa menunjukkan muka bersalah..aku dan Safura saling berpandangan..siot punye Linda..!gerutu aku dlm ati..
Petang itu...
Blk kelas,lepas Safura melepaskan ledakan volcanonyer..ktorang ke Sogo..nak cari brg hantaran tunang Safura..lepas tu aku dan Jamal jumpa Dilla pasal kad..aku buntu..xtau nak proceed design yg mane..aku pun tepon mak aku tanye nak design mane..mak aku pon bg keputusan.."Design yg mcm Jamal punye..tp kale gold."aku pon ckp kat Dilla.."kad design mcm Jamal..kale ijau stamping gold,ade shading..arrangement ikut yg lama.."fullstop.Aku sendiri pon tak tau cmner rupa kad tu..

No comments:

Post a Comment