Tuesday, February 10, 2009

"Lemunsikukunat.."

setelah bercuti selama 2 hari..niat ku yg pada mulanya ingin mengisi masa cuti dgn membaca buku ACLS..ternyata kandas di tgh jln atau dgn kata lainnya aku x khatam pon lg bca buku ACLS tu..haaaaa?!!!mcm mane nih..arini nak exam..tapi..nmpak sgt aku mmg xbersungguh2 nk khatam kan buku ACLS tu..kerana apa?kerana walaupun arini exam dan aku x abih lg baca buku, aku masih lg ada ati nak menjengah blog dan menulis entry..hehe.



Apa yg terjadi selepas kali terakhir aku post entry..iaitu pada 7 February 2009?
hari: Ahad 8 February 2009
Waktu: tengah hari panas buta...
aktiviti:
- aku menunjukkan bakat terpendam yg telah lama aku tinggalkan iaitu masak lasagna.hehe.teringat sbb Linda yg bangkitkan isu lasagna nih arituh so aku yg ingat2 lupa nih pon beli brg2 yg diperlukan..Sampai kat umah aku pon mengumpulkan bahan2 yg dibeli tadi..cek2 nak amik gmbar nak post kat entry lah..skali aku terperasan ade brg penting yg aku terlupa beli..brg nih penting nih..kalo xde xjd masakan aku nnti..ape dia??tungguuu..
Selepas lasagna siap..aku pon makan...


..ini bahan2nya..









....inilah benda penting tu..eeehhh..penting ni benda ni..kalo xde x jadi laasgna aku..!!!















.rebus lasagna dulu..linda ni kulit lasagna yer..bkn kulit popiah..







..buat sos daging..ala..mcm sos spageti tuh..



..pastu letakkan 1st layer iaitu sos daging..pehtu...




















..letak pulak lasagna nih.. ....ini cheese sauce...

























...taburkan cheese sesuka ati.. ..dan bakarlah 180 celcius for 30 min..











hari: hari yg sama
waktu:ptg kul 5..lepas asar
aktiviti:
- aku x tdo plak ptg2 cuti nih..aku pon musykil knapa..tp mungkin sbb aku rasa boring asyik tdo,bangun tdo dan tdo blk..bgn tdo dah la lmbat.pastu nak tdo blk..busan kan?so kalo x tdo ape nak buat nih?..hmm td ayah ada msk kari ikan..baunya..VOILAA..tp di sbbkan aku dah msk lasagna aku pon konon buat2 ego lah nak mkn..jd aku pon ke dapur dan membuka periuk nasi dan mencedok nasi kedalam pinggan dan mencurahkan kuah kari ikan ke atas nasi..opss sebelum itu grg telo mata kerbau dan letak diatas nasi dan di bubuh kicap utk nikmat yg lebih melampau.wahhh...sdp x?
apa aktiviti yg seterusnya?

hari:hari yg sama
waktu: malam..
aktiviti:
- aku g tesco..lama x lihat tesco..aku dan jamal pergi ke tesco utk membeli ampai kain dan sabun cuci badan.
-selepas itu ktorang telah pergi ke kuala lumpur..dlm ati berdetik..sedapnya kalo dpat mkn tomyam mlm nih...nak mkn tomyam lah..aku,Jamal dan rakan2 glah mkn kat Look Out Point dekat2 ngn langat.nak mkn kat situ kena mempunyai kekuatan fizikal yg tinggi..kena fit lah sbb korang kena naik tangga smpai atas tuh.nak paking atas semanjang xde paking kosong..nmpak sgt ade ramai lg umat manusia yg malas darpada aku...hehe.."bg saya nasi putih dan tomyam seafood satu beserta air Lemon Sea Coconut.."air ape tu?aku pon xtau..bila waiter bangla tu smpai bwk air kat meja dia pon announce..masalahnye bunyi dia pronounce air tu mcm nih.."Lemunsikukunat...!!!"puas aku cuba dgr betol2 ape yg mamat bangla nih pronounce,..air aku ker?takut salah kang malu jer..berkali2 bangla tu sebut.."Lemunsikukunat..Lemunsikukunat.."pastu aku terpandang order sheet kat gelas tu.."Lemon Sea Coconut.."owh..air aku rupanya..aduhai..Mamat Bangla nih..so aku pon pantas angkat tangan "..Saya.."cheh..mcm sesi soal jawab kat skolah pulak dah..mamat bangla tu cikgu aku ker..???..owh tidaaakkk!!TAK SESUWAIIII!!..





....ini bukan LEMONSIKUKUNAT..tetapi milo Dinasour..hehe rasanya..teramatlah Voilaaa..



...ini kecik..kwn jamal..dan aweknya ina,antara yg join g mkn kat look out point.tp ina ni x ikut laa..



























hari: hari yg sama lg..
waktu:malam jugak..
aktiviti:..perut dah kenyang..ape lg..errrkkkk..ALHAMDULLILLAH...



2 comments:

  1. Lemau.. air itu adalah air timun yang dicampur kuku manusia bernama Nat.. sebab itu dipanggil Lemunsikukunat.. waka.ka.ka.akaaaaaaaa abis tak ko minum air tuuuuu??

    ReplyDelete
  2. huhuhu...
    ish naper bangla yg bg air tuh ..
    aku mcm tak berselera jer dengar ..
    lemunsikukunat pulak tuh...
    hishh ..
    bahaya ..

    ReplyDelete