Friday, February 20, 2009

krisis emosi 2

On da way nak msk IJN dari tmpat paking tetiba aku mula mengira tarikh.."hmm arini 20hb Feb..Sood dan Syikin (rakan jamal dan aku) kawin 28hb..ehh,28hb tu next week lah kan?!,dan aku pulak akan kawin seminggu lepas tuh..haaa!!!..maknanye aku akan kawin 2mggu lg lah!Alamak..aku bru perasan lah..camner nih.?? huhu takut lah plakk..."gitulah antara ayat yg terdetik di kepala otak aku dan didlm ati aku tatkala smpai di IJN arinih..tetiba aku jadi takut..ape yg aku takut sgt nh..1.kad kawin x abis diedar lagi,2.bunga telo x abih buat lg dan aku rasa aku xkan buat dah,..tggal lagi 100..3.bju utk majlis tak g try lagi..4.time majlis tuh adalah ari yg sgt mendebarkan..mana taknya semua mata akan memandang ke arah si pengantin dan segala segi akan diperhatikan juga..baik kain ko senget ke..ko jln laju sgt ke pelan sangat ke smpai lah rupa ko iaitu mekap ko lawa ke tak,bju ko lawa ke tak..pengantin laki tuh padan ke tak ngn ko..itu time majlis,time lepas majlis plak ko harus lah melayan tetamu,ni dah xde dah citer ko panas ke,rimas ke pakai bju pengantin tuh yg slalu ko bleh wat perangai cepat2 msk dlm kete dan cabut lari bila dah rimas panas g kenduri kawin..haa..ni xde haa!!ingat tu zira!..pastu ko dah kena mulalah blajar bwk diri msk keluarga suami..keluarga mertua.bak kata org bila kita berkahwin tuh kita bkn jer kawin ngn laki kta tp ngn family nya jugak..so bersedialah rajin2kan diri msk dapur dan tlg sental periuk..dah lah family laki aku wat kenduri msk sendiri..mesti agak renyah nak dibandingkan dgn kenduri belah aku yg pakai katering..tapi xpelah..renyah2 pon kenduri kawin ko jugak zira..bkn kenduri kawin org lain..hmm lepas kawin plak dah x sama ngn time bujang..lepas ni suami kena diutamakan..xde dah cter mkn isi perut ko sorang..nak msk,msk..xnak msk,dah..haa xde lg.kalo keje ptg pon xleh bgn lmbat smpai tgh ari..kene lak wat breakfast utk suami so kena bgn pg..tdo pon xlehlah aku nak terguling mcm org gila atas katil tuh mcm katil aku sorang,kena lah ingat2 ada org lain lagi atas katil tuh..jgn lah jd kes laki kat bwh katil pulak..hehe.pastu nak kena study nak exam lg..huhu takut lah plak..hm..sape2 yg ada nasihat utk menenangkan krisis emosi aku nih silalah kongsi..

1 comment: