Thursday, February 5, 2009

bad day

sangat menjengkelkan bila berhadapan dgn org yg kedekut ilmu..at 1st ak x perasan but di sbb kan satu incident bru mata aku terbuka luas how this person really is..biarlah kederek duit..atau mknn..atau ape saje yg ko perolehi hasil titik peluh ko aka kerja..aku boleh accept dan cuba memahami..walaupun aku sebenarnye sgt allergic ngn spesis kederek aka kedaung nih..please lah..ilmu pon nak berkira????..HELLOOO..!! tp kalo manusia yg sorang nih x amik port ngn ilmu yg dicari oleh org lain aku xberapa bengang sgt..tp hamba Allah yg sorang nih kalo ilmu org atau whatever lah yg boleh mendtgkan manfaat pd dia milik org lain..wah dia akan jadi begitu excited sekali utk memilikinya...tp bila org mtk dia punya..SORRY la..jwbnye.Aku sgt bengang dan sangat berkecil ati dgn ape yg diperlaku kan pd aku pg tadi..niat yg baik nk menuntut ilmu sama2 rupanye sgt diteliti oleh hamba allah yg seorang ini sehingga kan dia boleh dan sampai ati dan sanggup mengasing kan ape ilmu yg boleh dikongsi dgn org lain dan apa yg aku tak perlu aka kongsi aka tau..drpd dia..subhanaallah..biarlah..mungkin ilmu yg dia tau tu bkn rezeki yg tuhan tetapkan utk aku..
Dlm perjalanan blk dr tempat keje menuju ke rumah dgn memandu Kenarisilver ku..aku berhadapan dgn beberapa incident yg menambahkan kebengangngan..incident 1:aku bg signal nk msk lane kanan..mamat kete dr lane kanan nk msk kiri..di ulangi..dia nk msk kiri..bkn nak terus.jd bkn aku yg himpit dia..so give and take lah..aku msk kanan ko msk lah kiri..dan memandangkan ko di blakang aku..ko nmpak aku nk msk kanan ape salah ko slow sket dan bg aku msk pastu ko msk lah kiri..ini tak..dia bwk kete nk change lane kiri tu mcm bapak dia punya jln..laju dan x bg org jln ..ni lg satu spesis kedaung..incident 2:berada di lane paling kanan sudah diketahui adalah lane utk org yg nak cepat smpai ke destinasi..aku tak ckp org memandu laju..tp understood org yg drive lane kanan adalah org yg nak cepat smpai destinasi,yg x nak buang masa lama2 kat jln atau yg nak cepat.kalo ko nak ronda2..amik angin..take ur own sweet time dlm kete baru atau nak save minyak..silalah berambos dan tukar ke lane panduan yg lebih perlahan..dah lah mamat yg drive dpan aku nih bwk 70km/j kat lane laju,menghasilkan gap yg sgt jauh ngan kete dpn..dia boleh membuang segala smpah sarap diluar tingkap yg secara langsung nye kene kete aku!!bahalul btol!mmg dasar jantan x bertamadun.!!!
incident 3:sedang aku drive menuruni bukit selepas kuar dr tol bt 3..(di ketahuilah turun bukit mmglah laju)..ad sebuah bas kilang dgn sesedap hati dan perasaan dia msk ke lane aku tanpa rasa bersalah..memang f### off btol..sorry to say lah kan..aku x phm knapa dia nak tuka msk lane aku jam tu dan ketika itu jugak sedangkan kat lane kiri tuh sgtlah clear..mmg dasar x sedar diri!!kalo dah msk lane aku pastu speeding mcm fast n furious tuh ade maaf lah jugak..ni dia bleh jd kura2 jadian plak kat dpn aku..aduhhhh bikin aku kurang sabar btol!!

2 comments:

  1. Itu nama nya.. kedekut taik idung masin.. kederek a.k.a kedaung a.k.a kemut..

    he.he.heeeeeee

    Memang patut ko sumpah dia jadi kura-kura jadian pun.. ko kan minah drif.. bawa keta mesti macam Ferrari..muah.ha.haaaaa

    ReplyDelete
  2. herm ... siapakah itu ? ..
    jeng jeng jeng

    ReplyDelete